Provoz špičkového monitorovacího centra SECURITAS zahájen

11. dubna 2018

SECURITAS zahájila provoz nového monitorovacího centra pro logistiku, průmysl i retail. Nejmodernější inteligentní technologie hlídají už 13 tisíc objektů v Česku.

monitorovaci centrum Securitas v Praze

Společnost SECURITAS spustila provoz nejmodernějšího monitorovacího systému permanentní dálkové ochrany. Reaguje tak na trend digitalizace a pokračuje ve svém záměru postupně přesouvat služby z oblasti klasické fyzické ostrahy na pole technologicky pokročilého bezpečnostního monitoringu a oborového poradenství. Systém nové generace s velmi krátkou reakční dobou zásahu při poplachu je určen pro velké obchodní řetězce, bankovní ústavy či průmyslové areály. Hodí se však také pro běžné kanceláře, rodinné domy či byty. Operační centrum a sídlo společnosti SECURITAS se nově nachází v centru Prahy.

Jediný systém v Česku, který zvládne integrovanou dálkovou ochranu  

Nové monitorovací centrum nazývané Securitas Operations Centre (SOC) hlídá současně 13 tisíc objektů a operuje 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce. Je zároveň jediným řešením v Česku, které umí propojit kamerový systém, zabezpečovací systém, dohled operátora, aktivity zásahové jednotky a servis technologií. Součástí systému je pokročilá kamerová analýza s vysokou spolehlivostí a zároveň velmi malým množstvím falešných či nechtěných poplachů. „To nám umožňuje hlídat až 200 kamer pouze jedním pracovníkem operačního centra. Využití analytiky také obrovským způsobem pomáhá při zpětném dohledávání mimořádných událostí a snižuje množství dat, které je potřeba z kamerových systému ukládat a udržovat. To šetří čas i peníze našim zákazníkům,“ zdůrazňuje technologický manažer SECURITAS Jan Peroutka.

Až 800 tisíc poplachových stavů ročně. Zásah do 11 minut

SECURITAS detekuje ročně více nežli 800 tisíc poplachových stavů, z čehož je 600 potvrzených jako skutečné ostré narušení objektu. Poplachový stav zachytí operátor v řádech jednotek sekund. Následně provede vyhodnocení a dále postupuje dle předem stanovených zásahových plánů. „V praxi to vypadá tak, že nejpozději do 10 sekund od zjištění poplachu vyšleme ke kontrole objektu nejbližší zásahové vozidlo. Průměrný dojezdový čas činí zhruba 11 minut. Po příjezdu k napadenému objektu  provede zásahová jednotka jeho kontrolu a případné zadržení pachatele.  V každém případě ale zamezí dalším případným škodám a provede zajištění a ostrahu objektu až do příjezdu zákazníka,“ popisuje Jan Peroutka.

Psychologická zbraň operátora chytré kamery

Operátor má možnost sledovat poplachovou situaci dokonce online, pokud je objekt vybavený kamerami s inteligentní analýzou Remote Video Solution (RVS), vlajkovou lodí SECURITAS. „Obsluha má k dispozici hlasový přenos do střeženého prostoru skrze výkonné reproduktory, což v jistém smyslu funguje i jako psychologická zbraň s určitým zastrašujícím účinkem. Operátor pak může okamžitě reagovat na vzniklou situaci. V praxi třeba promluví ke zloději stylem ‚pane v černé kapuci, který stojíte u regálu s oblečením, registrujeme vaši krádež kabelky. Na místo pak zašle zásahový tým, jemuž předá popis pachatele,“ popisuje Jan Peroutka modelový příklad.

Transformace SECURITAS na technologickou společnost pokračuje

Pokračující transformace SECURITAS na technologickou společnost si vyžádala novou adresu sídla společnosti v centru Prahy. Síťová infrastruktura na staré adrese totiž nebyla dostatečně dimenzovaná a neodpovídala potřebám velmi rychlé konektivity, například pro přenos poplachů, kamerových záznamů nebo komunikaci systémů. „Přesun do centra Prahy, kde se můžeme připojit přímo na páteřní síť internetu, je správnou strategickou volbou. Servery jsou nyní výkonnější a hlavně škálovatelné do budoucna, takže naše IT infrastruktura bude schopna držet krok s neustále se rozvíjejícími se technologiemi a vyššími nároky,“ uzavírá Jan Peroutka, technologický manažer společnosti SECURITAS, která je největším poskytovatelem komerčních bezpečnostních služeb v Česku.