Zaměstnanci Securitas strávili v mimořádných službách kvůli pandemii 22 000 hodin navíc. Profese získává vyšší kredit

15. dubna 2020

Přepis tiskové zprávy z 15. 4. 2020

Největší bezpečnostní agentura v zemi, společnost SECURITAS ČR, která zaměstnává kolem 3000 lidí, hlásí od začátku nouzového stavu nárůst počtu zaměstnanců o 7 %. Kvůli zavřeným prodejnám a omezenému provozu střežených objektů se 5 % pracovníků muselo přesunout na jiné působiště.  V mimořádných službách spojených s Covid-19 strávili pracovníci od 12. března už 22 000 hodin navíc, nikdo z kmenových zaměstnanců nemusel být z důvodu redukcí služeb prozatím propuštěn.

Podobně jako u jiných profesí exponovaných v boji proti koronaviru je na trhu zvýšená poptávka i po pracovnících bezpečnostních agentur. Ačkoli se při vyhlášení nouzového stavu uzavřelo mnoho střežených podniků a prodejen, jejich nasazení je potřeba jinde. „Hned v prvních dvou týdnech po vyhlášení karantény jsme museli přemístit 200 pracovníků z jejich dříve běžných působišť na exponovaná místa, například k zajištění rozestupů u lidí čekajících na testy, k zabezpečení provozu v bankách a podobně. Více než 60 zaměstnanců jsme nasadili na měření teploty u vstupů do objektů, hned jak byly k dispozici ochranné pomůcky,“ komentuje Jan Peroutka, ředitel společnosti SECURITAS ČR.

Bezpečnostní pracovník Securitas s ochrannou rouškou

Společnost SECURITAS ČR rozšířila od začátku nouzového stavu 12. března své řady o 210 osob, což představuje navýšení o 7 %. Nikoho z kmenových zaměstnanců zatím nemusela propustit. Na jiné provozovny musela po uzavření prodejen a objektů v souvislosti s Covid-19 přesunout 5 % zaměstnanců a na mimořádných službách strávili pracovníci agentury k dnešnímu dni 22 000 hodin.

Profese získává vyšší kredit, roste význam technologií

Kromě hodin navíc dostávají zaměstnanci Securitas často úkoly s mimořádným významem pro veřejnost. „Podobně jako u zdravotníků, záchranných složek, ale i personálu obchodů s potravinami, pandemie podtrhla také důležitost profese bezpečnostních pracovníků. Jsem hrdý na naše zaměstnance, že se nedali odradit službou na rizikových místech, například při zacházení s nakaženými lidmi, a dorazili do práce. Jejich zvýšené nasazení bude veřejnost ještě potřebovat a rádi bychom je odpovídajícím způsobem ocenili,“ říká Jan Peroutka.

Propad, který způsobilo uzavírání podniků a prodejen, tedy prozatím vedl v případě SECURITAS ČR k novým pracovním příležitostem. Přesto společnost v příštích týdnech očekává pokles tržeb. „Obáváme se, že klienti sužovaní krizí budou mít nižší platební morálku nebo i po skončení karantény zůstanou ve sníženém provozu,“ pokračuje Jan Peroutka. „Naštěstí se Securitas může opřít o zázemí globální společnosti. Spolu s manažery všech 56 světových poboček pravidelně sdílíme know-how a tvoříme globální strategii, včetně právních postupů a zapojení technologií, které mohou klientům ušetřit náklady.“

Prospěšnost dlouhodobého trendu nahrazování lidí technologiemi se v krizi prokázala i v Česku. V provozu pod zpřísněnými ochrannými podmínkami zůstává dispečink Securitas Operation Center, který elektronicky střeží více než 13 000 objektů. V kancelářských budovách šetří personál elektronické recepce a nepřerušen zůstal i provoz chytrého kamerového systému Securitas RVS, který nahrazuje vrátné a hlídače na střežených místech s pomocí 600 inteligentních kamer a reproduktorů, případně elektronicky ovládaných závor připojených k dispečinku.

Kontakty pro média:

Mgr. Martina Němcová, SECURITAS ČR s.r.o., telefon: +420 724 681 697, e-mail: martina.nemcova@securitas.cz

Ivan Sobička, Taktiq Communications s.r.o., telefon: +420 604 166 751, e-mail: ivan.sobicka@taktiq.com